csenfrdekoplrusk

Obyvatelé Kujav obdrželi celkem 68 balení respirátorů

Stejně jako v minulém roce, i letos obdrželi obyvatelé obce Kujavy hygienické pomůcky.

Respirátory, které obec Kujavy svým obyvatelům distribuovala, byly darem pana senátora Petra Orla a MěÚ Bílovec.

Pan senátor Orel takto daroval obcím a organizacím na území ČR již přes tisíc respirátorů, a to především lidem, kteří tuto pomoc potřebují nejvíce. Jsme rádi, že zástupci Senátu ČR nezapomínají ani na malé obce. Jménem našich občanů mu za těchto 28 balení respirátorů děkujeme.

Děkujeme, ale také MěÚ Bílovec, který našim obyvatelům zaslal navíc dalších 40 balení respirátorů. O to víc si daru vážíme, když přichází opakovaně. Již v minulém roce zaslal MěÚ Bílovec našim občanům 200 kusů hygienických roušek.

Obec těchto 68 balení respirátorů distribuovala mezi své občany tak, aby je obdrželi ti, kteří je momentálně nejvíce potřebují.

Věříme, že ochranné pomůcky budou pro naše obyvatele přínosné a ochrání je před viry, se kterými bojujeme již více než rok.

  • Přečteno: 23

Obec Kujavy získala prestižní ocenění

Obec Kujavy získala ocenění v oblasti bezpečnosti. Slavnostní akt předávání ocenění "Bezpečná organizace" pro školy a školská zařízení a "Bezpečný úřad" určený pro obce, proběhl dne 17. září 2020 na zámku v obci Bartošovice za účasti předsedkyně Regionu Poodří MVDr. Kateřiny Křenkové. Region Poodří se stal partnerem projektu. Ocenění převzala starostka obce Ing. Petra Vojkůvková. Auditoři ocenili účastníky projektu jako příklady dobré praxe a předali účastníkům projektu certifikáty a ochranné známky k dalšímu využívání.

Projekt pod názvem Bezpečný úřad a Bezpečná organizace, který se zaměřuje na řešení bezpečnostní problematiky a aktivní řešení bezpečnostní politiky na úřadech a ve školách, byl spuštěn v průběhu tohoto kalendářního roku. Tyto aktivity, které jsou velmi pozitivně vnímány ze strany dozorových orgánů, realizuje auditní a poradenská společnost 2K Consulting s.r.o. Výsledkem dlouhodobé spolupráce je zjištění, že organizace splňují výstupy pro kontrolní a dozorové orgány, které pro tento byly zaměřeny na oblast zpracování a ochrany osobních údajů (GDPR).

Audit byl složený z místního šetření a revize provozně-bezpečností dokumentace, včetně směrnic a přijatých opatření včetně souladu s národní legislativou a s legislativou EU. Zároveň byli proškoleni všichni zaměstnanci organizací v otázkách problematiky ochrany osobních údajů především se zaměřením na řešení bezpečnostních incidentů a řešení praktických problémů ve veřejné správě a školství.

Pozornost bezpečnosti vnímáme nejen z pohledu zástupců orgánů veřejné moci, ale také pohledu občana, který má zájem o to, aby se ve své obci cítil neohroženě. Zkušenosti v oblasti veřejné správy nás utvrzují v tom, že téma bezpečnosti se stává jednou z klíčových priorit pro zajištění bezpečného chodu úřadu a poklidného života v obci. V projektu budeme i nadále pokračovat, jelikož je pro nás přínosem v rámci získávání důležitých informací, sledování legislativních změn a procesů ve vztahu k bezpečnosti, ale také návrhů opatření, které nám bezpečnostní experti sdělují.

Naše obec bude mít možnost i prezentace v katalogu bezpečných organizací. V rámci projektu budeme moci propagovat i naše aktivity a dění v obci.

Obec Kujavy certifikat

  • Přečteno: 464

Markétina dopravní výchova online, naučí i zabaví zároveň

Tým silniční bezpečnosti přichází z webovou aplikací, díky níž si žáci základních škol mohou z pohodlí domova procvičovat znalosti z dopravní výchovy. Na výměr mají z osmi okruhů, které dohromady zahrnují více než 900 testových otázek. 

Aplikaci připravil tým silničniční bezpečnosti ve spolupráci s BESIPem, Asociací Záchranný kruh a portálem Bezpečné cesty. Testy jsou rozděleny do 8 kategorií: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, Cyklista, Chodec, Spolucestující, Dopravní značky, Křižovatky, První pomoc. Dítě si vybere z jakékoli kategorie test. Při jeho spuštění se mu vygeneruje deset náhodných otázek, na které postupně odpovídá ze tří nabízených možností. Poté se mu okamžitě zobrazí, jestli zvolil správné nebo chybné řešení. Všecny správné odpovědi jsou navíc zdůvodněny.

Odkaz na aplikaci: https://testy.dopravnivychova.cz/

  • Přečteno: 1059

Bílovecká nemocnice se vrací k obvyklému režimu a shání sestry

"Návrat bude postupný a začne obnovením stanice Oddělení následné péče, kde až do minulého týdne byla jedna z covidových jednotek. V tuto chvíli se prostory desinfikují a malují, aby už v pondělí bylo možno přijímat první klienty," dodává ředitel Ing. Josef Zajíc. 

"Pokud se bude situace i nadále zlepšovat, v dalším týdnu najedeme na denní operační program. Prozatím ve formě lehčích zákroků, které nevyžadují intenzivní pooperační péči, protože kapacity intenzivní péče jsou kvůli pacientům s koronavirem stále na hraně svých možností," dodává náměstek pro léčebnou péči MUDr. Tomáš Nykel.

"V tuto chvíli potřebujeme doplnit zdravotnický personál a velmi intenzivně sháníme všeobecné a praktické sestry pro chirurgické a interní oddělení. Nástup je možný ihned," zdůrazňuje ředitel Ing. Josef Zajíc. 

Ing. Magda Otáhalová - tisková mluvčí

  • Přečteno: 73

Topná sezóna je před námi

I když v současné době mnozí již zahájili doma topnou sezónu, není pozdě si připomenout základní pravidla pro provozování a údržbu spalinových cest, vzhledem k tomu, že fyzická osoba je povinna počínat si tak, aby při provozu komínů a spotřebičů paliv nedocházelo ke vzniku požáru.

Čištění, kontrola a revize spalinové cesty jsou stanoveny vyhláškou č. 34/2016 Sb., o čištění, kontrole a revizi spalinové cesty.

Kdy a v jakých lhůtách se tedy kontroly, revize a čištění spalinových cest musí provádět a kdo je může provádět?

Lhůty čištění a kontrol spalinové cesty  

Výkon připojeného

spotřebiče paliv 

       Činnost     Druh paliva připojeného spotřebiče paliv
pevné kapalné plynné
celoroční provoz sezónní provoz celoroční provoz sezónní provoz
 do 50 kW včetně  čištění spalinové cesty 3 x za rok 2 x za rok 2 x za rok 1 x za rok 1 x za rok 
 kontrola spalinové cesty 1 x za rok 1 x za rok 1 x za rok
nad 50 kW čištění a kontrola spalinové cesty 2 x za rok 1 x za rok 1 x za rok

Poznámka: Za sezónní provoz se považuje provoz spalinové cesty nepřesahující v součtu 6 měsíců v kalendářním roce.

Kontrolu a čištění spalinové cesty provádí oprávněná osoba, kterou je držitel živnostenského oprávnění v oboru kominictví.

Revizi spalinových cest může provádět oprávněná osoba, která je zároveň držitelem osvědčení revizního technika spalinových cest.

Nelze-li spalinovou cestu vyčistit běžným způsobem, lze provést čištění komínu odolného proti vyhoření sazí vypalováním, které smí provádět pouze oprávněná osoba.

Oprávněná osoba předá objednateli služby (čištění, kontrola, revize) neprodleně, nejpozději do 10 pracovních dnů písemnou zprávu o provedení práce.

Ačkoli lze čištění komínů u spotřebičů s výkonem do 50 kW včetně provádět svépomocí, je lepší se spolehnout na odborníky.

V případě vzniku požáru sazí v komíně se snažte jednat v klidu a s rozvahou. Ihned volejte hasiče na tísňovou linku 150, případně 112. Místo písku lze použít i hasicí přístroj sněhový nebo práškový. Pokud je to možné, omezte přístup vzduchu do spotřebiče (komína) např. uzavřením vzduchové klapky u kotle. Požár v komíně nikdy nehaste vodou. Komín by mohl popraskat nebo by dokonce mohlo dojít k výbuchu. Do příjezdu hasičů je možné zkusit hasit plameny vhazováním suchého písku vymetacími dvířky nebo ze střechy do komína. Pozor!

Při použití většího množství písku může dojít k roztržení komína nebo při jeho zasypání až po sopouch k natlakování kouřovodu a k jeho výbuchu, případně i k výbuchu tepelného spotřebiče.

Hasební práce však provádějte pouze v případě, že nemůže dojít k ohrožení zdraví nebo života zasahující osoby!

Několik rad na závěr:

  • dodržovat návod výrobce ke konkrétnímu spotřebiči,
  • spalovat pouze takové palivo, které je pro daný spotřebič určeno,
  • ve spotřebičích na tuhá paliva spalovat pouze suché palivo, aby bylo zabráněno nedokonalému spalování a tím vzniku jedovatého oxidu uhelnatého, který je často příčinou otravy.

Bezpečnost Vašeho domova je především o Vaší zodpovědnosti!

nprap. Dagmar Benešová

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje

územní odbor Nový Jičín

Zborovská 5, 741 11 Nový Jičín

pracoviště prevence, ochrany obyvatelstva a krizového řízení

  • Přečteno: 586

Projekt "Rychlá rada" pro podnikatele

Moravskoslezský kraj spolus partnery spustil projekt "Rychlá rada". Jedná se o webové stránky https://rychla-rada.cz/, kde podnikatelé  najdou přehledně a na jednom místě dostupné programy a podpory. Uvedené webové stránky jsou určeny především pro podnikatele z Moravskoslezského kraje, kteří museli omezit své ekonomické aktivity v důsledku koronavirové pandemie. Rychle, jednoduše a zdarma se díky těmto stránkám mohou zorientovat v aktuálně nabízené podpoře z regionálních, státních i evropských programů. 

V rámci webových stránek funguje taktéž online poradna pro podnikatele a firmy. Dotazy budou zodpovídány bez zbytečného odkladu, protože chápeme, že nelehkou situaci musí podnikatelé řešit co nejdříve. Cílem je zajištění kvalifikovaného zodpovězení dotazu v řádu několika hodin, nejpozději však do 24 hodin. Do tohoto poradenského projektu jsou zapojeni odborníci z řad těchto partnerů: Krajská hospodářská komora Moravskoslezského kraje, CzechInvest, Moravskoslezský pakt zaměstnanosti z.s., Moraskoslezské inovační centrum a.s., Moravian-Silesian Tourism a.s., advokátní kancelář Frank Bold Advokáti, s.r.o., poradenské společnost BeePartner a.s. a odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. 

  • Přečteno: 1200

Zrušení návštěv v Bílovecké nemocnici od 9.7.2020

Dovolujeme si Vás informovat, že Bílovecká nemocnice, a.s. ruší dnem 9. července 2020 návštěvy na všech odděleních, a to až do odvolání. Výjimky jsou možné po dohodě s ošetřujícím lékařem, obvykle jeden člen rodiny. 

S ohledem na naše pacienty i zaměstnance nemocnice prosíme o respektování tohoto zákazu. Zároveň žádáme, aby také návštěvníci ambulancí omezili pohyb v areálu nemocnice až do doby, než budou návštěvy opět povoleny a připomínáme, že i nadále pro ambulantní pacienty platí povinnost nošení roušek v areálu nemocnice. 

Ing. Magda Otáhalová, 

tisková mluvčí 

 
  • Přečteno: 992

Velkoobjemové kontejnery

Velkoobjemové kontejnery budou v roce 2021 umístěny u moštárny v tomto termínu:

sobota 15.5.2021 od 12 do 15 hod.

sobota 30.10.2021 od 8 do 11 hod.

  • Přečteno: 6739
  • 1
  • 2