csenfrdekoplrusk

Velkoobjemové kontejnery

Velkoobjemové kontejnery budou v roce 2021 umístěny u moštárny v tomto termínu:

sobota 15.5.2021 od 12 do 15 hod.

sobota 30.10.2021 od 8 do 11 hod.

Svoz velkoobjemového odpadu je z části financován z vybraných poplatků za odpad od našich občanů. Z tohoto důvodu budou moci velkoobjemový odpad odevzdat pouze občané naší obce, kteří se prokáží občanským průkazem, řidičským průkazem, příp. výpisem z katastru nemovitostí.

Do objemného  odpadu patří pouze objemný odpad z domácnosti jako např. koberce, matrace, starý nábytek, linolea, gauče, umyvadla apod. 

Z důvodu změny zákona nesmí společnost OZO Ostrava převzít pneumatiky. Pneumatiky můžete odevzdat na místech zpětného odběru (autoservisy, pneuservisy). V případě, že se pneumatik zbavíte v rozporu se zákonem, hrozí vám pokuta až 100 000 Kč.

  • Přečteno: 7225

Markétina dopravní výchova online, naučí i zabaví zároveň

Tým silniční bezpečnosti přichází z webovou aplikací, díky níž si žáci základních škol mohou z pohodlí domova procvičovat znalosti z dopravní výchovy. Na výměr mají z osmi okruhů, které dohromady zahrnují více než 900 testových otázek. 

Aplikaci připravil tým silničniční bezpečnosti ve spolupráci s BESIPem, Asociací Záchranný kruh a portálem Bezpečné cesty. Testy jsou rozděleny do 8 kategorií: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, Cyklista, Chodec, Spolucestující, Dopravní značky, Křižovatky, První pomoc. Dítě si vybere z jakékoli kategorie test. Při jeho spuštění se mu vygeneruje deset náhodných otázek, na které postupně odpovídá ze tří nabízených možností. Poté se mu okamžitě zobrazí, jestli zvolil správné nebo chybné řešení. Všecny správné odpovědi jsou navíc zdůvodněny.

Odkaz na aplikaci: https://testy.dopravnivychova.cz/

  • Přečteno: 1345

Dárci krve - potřebujeme Vás všechny!

Krevní centrum FN Ostrava vyzývá všechny zdravé dárce krve - přijďte co nejdříve k odběru!

Operace se opět rozjely naplno, spotřeba krve je opravdu velká a zásoby rychle ubývají. Navíc se blíží léto a s ním každoročně i mnoho úrazů. Akutně pro naše pacienty proto potřebujeme všechny krevní skupiny.

Darováním krve zachráníte život. Děkujeme!

Objednejte se prosím předem telefonicky na čísle 800 260 004 nebo e-mailem Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo online přes webový formulář na konkrétní datum a čas. Dárci, kteří se rozhodnout darovat poprvé, mohou přijít bez objednání.

Více informací na webové stránky Krevního centra.

Krevní centrum Fakultní nemocnice Ostrava

  • Přečteno: 209

Obec Kujavy získala prestižní ocenění

Obec Kujavy získala ocenění v oblasti bezpečnosti. Slavnostní akt předávání ocenění "Bezpečná organizace" pro školy a školská zařízení a "Bezpečný úřad" určený pro obce, proběhl dne 17. září 2020 na zámku v obci Bartošovice za účasti předsedkyně Regionu Poodří MVDr. Kateřiny Křenkové. Region Poodří se stal partnerem projektu. Ocenění převzala starostka obce Ing. Petra Vojkůvková. Auditoři ocenili účastníky projektu jako příklady dobré praxe a předali účastníkům projektu certifikáty a ochranné známky k dalšímu využívání.

Projekt pod názvem Bezpečný úřad a Bezpečná organizace, který se zaměřuje na řešení bezpečnostní problematiky a aktivní řešení bezpečnostní politiky na úřadech a ve školách, byl spuštěn v průběhu tohoto kalendářního roku. Tyto aktivity, které jsou velmi pozitivně vnímány ze strany dozorových orgánů, realizuje auditní a poradenská společnost 2K Consulting s.r.o. Výsledkem dlouhodobé spolupráce je zjištění, že organizace splňují výstupy pro kontrolní a dozorové orgány, které pro tento byly zaměřeny na oblast zpracování a ochrany osobních údajů (GDPR).

Audit byl složený z místního šetření a revize provozně-bezpečností dokumentace, včetně směrnic a přijatých opatření včetně souladu s národní legislativou a s legislativou EU. Zároveň byli proškoleni všichni zaměstnanci organizací v otázkách problematiky ochrany osobních údajů především se zaměřením na řešení bezpečnostních incidentů a řešení praktických problémů ve veřejné správě a školství.

Pozornost bezpečnosti vnímáme nejen z pohledu zástupců orgánů veřejné moci, ale také pohledu občana, který má zájem o to, aby se ve své obci cítil neohroženě. Zkušenosti v oblasti veřejné správy nás utvrzují v tom, že téma bezpečnosti se stává jednou z klíčových priorit pro zajištění bezpečného chodu úřadu a poklidného života v obci. V projektu budeme i nadále pokračovat, jelikož je pro nás přínosem v rámci získávání důležitých informací, sledování legislativních změn a procesů ve vztahu k bezpečnosti, ale také návrhů opatření, které nám bezpečnostní experti sdělují.

Naše obec bude mít možnost i prezentace v katalogu bezpečných organizací. V rámci projektu budeme moci propagovat i naše aktivity a dění v obci.

Obec Kujavy certifikat

  • Přečteno: 885

Projekt "Rychlá rada" pro podnikatele

Moravskoslezský kraj spolus partnery spustil projekt "Rychlá rada". Jedná se o webové stránky https://rychla-rada.cz/, kde podnikatelé  najdou přehledně a na jednom místě dostupné programy a podpory. Uvedené webové stránky jsou určeny především pro podnikatele z Moravskoslezského kraje, kteří museli omezit své ekonomické aktivity v důsledku koronavirové pandemie. Rychle, jednoduše a zdarma se díky těmto stránkám mohou zorientovat v aktuálně nabízené podpoře z regionálních, státních i evropských programů. 

V rámci webových stránek funguje taktéž online poradna pro podnikatele a firmy. Dotazy budou zodpovídány bez zbytečného odkladu, protože chápeme, že nelehkou situaci musí podnikatelé řešit co nejdříve. Cílem je zajištění kvalifikovaného zodpovězení dotazu v řádu několika hodin, nejpozději však do 24 hodin. Do tohoto poradenského projektu jsou zapojeni odborníci z řad těchto partnerů: Krajská hospodářská komora Moravskoslezského kraje, CzechInvest, Moravskoslezský pakt zaměstnanosti z.s., Moraskoslezské inovační centrum a.s., Moravian-Silesian Tourism a.s., advokátní kancelář Frank Bold Advokáti, s.r.o., poradenské společnost BeePartner a.s. a odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. 

  • Přečteno: 1510

Topná sezóna je před námi

I když v současné době mnozí již zahájili doma topnou sezónu, není pozdě si připomenout základní pravidla pro provozování a údržbu spalinových cest, vzhledem k tomu, že fyzická osoba je povinna počínat si tak, aby při provozu komínů a spotřebičů paliv nedocházelo ke vzniku požáru.

Čištění, kontrola a revize spalinové cesty jsou stanoveny vyhláškou č. 34/2016 Sb., o čištění, kontrole a revizi spalinové cesty.

Kdy a v jakých lhůtách se tedy kontroly, revize a čištění spalinových cest musí provádět a kdo je může provádět?

Lhůty čištění a kontrol spalinové cesty  

Výkon připojeného

spotřebiče paliv 

       Činnost     Druh paliva připojeného spotřebiče paliv
pevné kapalné plynné
celoroční provoz sezónní provoz celoroční provoz sezónní provoz
 do 50 kW včetně  čištění spalinové cesty 3 x za rok 2 x za rok 2 x za rok 1 x za rok 1 x za rok 
 kontrola spalinové cesty 1 x za rok 1 x za rok 1 x za rok
nad 50 kW čištění a kontrola spalinové cesty 2 x za rok 1 x za rok 1 x za rok

Poznámka: Za sezónní provoz se považuje provoz spalinové cesty nepřesahující v součtu 6 měsíců v kalendářním roce.

Kontrolu a čištění spalinové cesty provádí oprávněná osoba, kterou je držitel živnostenského oprávnění v oboru kominictví.

Revizi spalinových cest může provádět oprávněná osoba, která je zároveň držitelem osvědčení revizního technika spalinových cest.

Nelze-li spalinovou cestu vyčistit běžným způsobem, lze provést čištění komínu odolného proti vyhoření sazí vypalováním, které smí provádět pouze oprávněná osoba.

Oprávněná osoba předá objednateli služby (čištění, kontrola, revize) neprodleně, nejpozději do 10 pracovních dnů písemnou zprávu o provedení práce.

Ačkoli lze čištění komínů u spotřebičů s výkonem do 50 kW včetně provádět svépomocí, je lepší se spolehnout na odborníky.

V případě vzniku požáru sazí v komíně se snažte jednat v klidu a s rozvahou. Ihned volejte hasiče na tísňovou linku 150, případně 112. Místo písku lze použít i hasicí přístroj sněhový nebo práškový. Pokud je to možné, omezte přístup vzduchu do spotřebiče (komína) např. uzavřením vzduchové klapky u kotle. Požár v komíně nikdy nehaste vodou. Komín by mohl popraskat nebo by dokonce mohlo dojít k výbuchu. Do příjezdu hasičů je možné zkusit hasit plameny vhazováním suchého písku vymetacími dvířky nebo ze střechy do komína. Pozor!

Při použití většího množství písku může dojít k roztržení komína nebo při jeho zasypání až po sopouch k natlakování kouřovodu a k jeho výbuchu, případně i k výbuchu tepelného spotřebiče.

Hasební práce však provádějte pouze v případě, že nemůže dojít k ohrožení zdraví nebo života zasahující osoby!

Několik rad na závěr:

  • dodržovat návod výrobce ke konkrétnímu spotřebiči,
  • spalovat pouze takové palivo, které je pro daný spotřebič určeno,
  • ve spotřebičích na tuhá paliva spalovat pouze suché palivo, aby bylo zabráněno nedokonalému spalování a tím vzniku jedovatého oxidu uhelnatého, který je často příčinou otravy.

Bezpečnost Vašeho domova je především o Vaší zodpovědnosti!

nprap. Dagmar Benešová

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje

územní odbor Nový Jičín

Zborovská 5, 741 11 Nový Jičín

pracoviště prevence, ochrany obyvatelstva a krizového řízení

  • Přečteno: 909

Měsíční odvozy popelnic v roce 2021

pátek 11.12.2020
pátek 1.1.2021
pátek 29.1.2021
pátek 26.2.2021
pátek 26.3.2021
pátek 23.4.2021
pátek 21.5.2021
pátek 18.6.2021
pátek 16.7.2021
pátek 13.8.2021
pátek 10.9.2021
pátek 8.10.2021
pátek 5.11.2021
pátek 3.12.2021
pátek 31.12.2021
  • Přečteno: 9391
  • 1
  • 2